Thursday, March 11, 2010

Buat rakan-rakan se-SPM

Se-SPM. Macamlah gua ni baru ambil result jugak bunyinya. Haha. Tak. Gua sudah tua.

Kepada yang berjaya, tahniah pakcik ucapkan. Jangan alpa juga. Jatuh dari tempat yang tinggi lebih sakit. Faham-fahamkan ayat gua ini.

Yang kurang berjaya, jangan anggap dunia sudah kelam. Anda belum berjaya. Pasti ada kejayaan untuk anda. Yang penting usaha gigih seiring doa. Gua pernah dengar yang dulu pangkat tiga SPM pon masih cintakan ilmu. Yang ambil PhD pon ada. Yang SAP pon ada yang jadi hartawan. Rezeki ada di mana-mana.

Bagi yang belum menduduki SPM. Gua sarankan menelaah bersungguh-sungguh. Applykan dalam kehidupan, pelajaran lebih bermakna. Ia satu sijil kritikal sebelum alam dewasa. Pekerjaan dan/atau pengajian tinggi.

Sampai tua pon masih cerita pasal SPM kita. Nasib baik SPM gua ala-ala saja. Takut riak pulak :P

11 comments:

ihsan_huhu said...

spm tuh mengarut r. org mcm aku pon lh dpt straight A

laki cikgu kimia said...

see? dah tua pon masih nak cerita spm. tak kira la ngarut ke tak, tp siap riak plak tu hahah

xiiinam said...

He..he..Saya ambil SPM di Taayah...zaman Pangkat 1,2,3 dulu...

n@m@n said...

Sijil Peringkat Matang..haha

pijah@hakuna said...

eleh spm ala kadar konon ... ;p

nazrin zaidi said...

rezeki ada dimana-dimana.
ramai orang cakap.

oh ya,
nanti nak cerita spm dekat anak cucu lagi.

laki cikgu kimia said...

xiinam, saye di izzuddin. trial pangkat 2 tak cukup kredit huuu..

naman, bukan mimpi ke turning poin matang? hahah

pijah, ye la. abes? :P

nazrin, ceritanya pastikan happy ending oke.

مريم أبو أحمد said...

gue ngak mau ingat cerita spm. spm adalah mengerikan. inikan pulak sebagai mahasitua. heh!

laki cikgu kimia said...

never too late to go to school rite? :P selamat menuntut ilmu..

fakriyah said...

Salam.. Imna apa citer skrg? hehe.. Actlly,kwn dia masa kt serata dulu tp lost contact la.. hehe.. dia ada blog tak?

laki cikgu kimia said...

dia kabar baik. takde blog, dok bangi sekarang, study master, anak pompan sorang, tgh cuba kurus :P