Thursday, June 18, 2009

Naik bas atau berkereta?

Alhamdulillah. Boleh aku katakan kerja aku sudah sembilan puluh percent siap. Lagi sepuluh ini hari boleh settle, insyaAllah.

Cadang nak separuh hari je hari ni. nak pergi city jap lah balik nanti. Nak renew debit card yang pernah di saspek kredit kad palsu suatu masa dahulu di KLIA gara-gara aku tersilap mempamerkan kad HSBC apabila diminta menunjukkan bukti atas penggunaan kad debit yang tersebut. Ah. BM aku pon sama cam BI. Average Joe.

Lagi nak cari, alat penyembur air untuk kegunaan semasa menyeretika. Colgate atau ubat gigi yang berjenama lain yang turut di panggil Colgate. Maklumlah, aku adalah ahli Kelab Colgate masa sekolah rendah dulu.

“Kami Ahli Kelab Colgate, memberus dengan Colgate, na na na na na na, memberus sentiasa”,

Antara rangkap lagu kelab ‘kami’, aku ingat-ingat lupa je.

Ada budak baru kat sini mengadu ngan aku, pasal bos yang bizi gila tak nak layan dia sangat. Budak Singapore ni, tak budak sangat pon. Tua lagi dari aku. Macam aku selalu marah (nasihat) kat orang lain. “Follow up & chase”. Tiba-tiba aku teringat kerja masa dekat Petronas Kerteh, semua pon adalah “Urgent”. Tak kira lah Penapisan ke, VCM ke, Ammonia ke. Tipu gila.

*

Eh jap, nak naik bas ke kereta? kereta selesa, minyak tengah mahal, parking susah kat city, mahal pulak tu. Naik bas kene berjalan kaki, berjalan kaki = malas. oke naik kereta. Heh tak ah, nek bas.

*

Sabtu Ahad ni aku belum ada plan. Beg, buku-buku, paper-paper, jangan baca. Raikan dulu. Dua hari je pun kan. Hargai usaha sendiri.

Jangan lupa bersyukur akan siapa diri kita hari ini.

6 comments:

Anonymous said...

ubat gigi colgate sekang pun dah ader cop halal ghitewww.. salammm laki cikgu itteww

Rembo said...

baju jet and other band. rock band! hahaha

Nurul Nadiah said...

nek bas ah. leh senam senaman. kurus sket. hehe.

Inah said...

ko tau tak tambang bus nak naik by 5/7 nih..beli siap2 taw :)

Maryam said...

jalan kaki tak sampai eh? naik skateboard ke..

laki cikgu kimia said...

en me, oh iya? saya tak perasan hihi

mbo, malangnya aku membaca comment ini setelah keisukan harinya huhu

naya, err.. kamu macam tahu. nampak saye dimana2?

inah, whoot? tq 4 info

maryam, lenguh sket la huuuuuu