Sunday, February 1, 2009

Utuskan..

Salam.

Awak janganlah risau sangat. Takde apa-apa insyaAllah.

Semua orang pun akan lalu benda ni. Jadi rasa itu normal. Rasa belum sempurna. Belum layak. Itu semua hasutan. Ingat, Iblis dan keturunannya tidak pernah kenal erti lelah menyesatkan kita.

Tanggungjawab. Itu memang berat. Kita pikul bersama. Berdoalah. InsyaAllah dipermudahkan tuhan.

Airmata. Itu resam wanita. Kata mereka, wanitalah yang perlu banyak berkorban. Saya percaya itu. Tapi saya akan berusaha sedaya upaya menyeka airmata itu. Namun, maaf dipohon jika memang nanti saya terlepas pandang. Kerana saya ini bukan sempurna. Maaf.

Sehati. Sejiwa. Hanya dalam lagu. Pasti nanti kita jumpa suatu perkara yang amat berbeza dalam diri kita. Cara hidup dan sebagainya. Memang mencabar. Jadi kita perlu cari dan berusaha mewujudkan satu cara hidup yang sesuai untuk kita diami. Memberi dan menerima, memohon maaf dan memaafkan. InsyaAllah hidup akan seimbang.

Awak belum pernah melalui ini. Saya juga. Jadi kita sama-sama teroka hidup yang indah itu. Kita usaha. Sama-sama. Ya. Bersama-sama.

Semoga semuanya dipermudahkan tuhan. InsyaAllah..

Salam.

24 comments:

Sarah Mohd Shukor said...

Insya Allah semuanya akan baik-baik saja. Persefahaman dan tolak ansur tu perlu. Dan apa yang penting? Kerjasama! (Baca ayat akhir sambil nyanyi lagu Wonder Pets kuat-kuat. Mesti ceria) =)

♥«m!stAkêñ^!dêÑt!tÿ»♥ said...

erm...yeah saling memahami mmg sgt penting....memohon maaf n memaafkan pun penting gak...

pendek kata masing2 harus kurangkan ego masing2...huhuuu....

piNky LuCiA said...

komunikasi yg baik dan tolak ansur itu penting.. ape2 pun.. sabar itu indah,. :)

en_me said...

insyaallah.. aminn
salammmz dr me dikejauhannns

Aya Yus said...

Aminn...

Ibaratkan rumahtangga itu seperti sepohon pokok yang bakal ditanam.

Jika tidak dijaga, disiram, dilindungi, manakan tumbuh subur dan rendang.

Jika tidak dibaja, digebur semua, manakan keluar bunga mewangi setaman.

Word verification : bednessa ~ katil nessa??

chi am said...

sarahshukor, nak kena google lagu tu la puleks.

sk8gurl, ego. thats the word.

chi am said...

pinky lucia, sabar pon is the meaningful word.

en me, insyaallah.. amin..

aya yus, ape hal lak katil2 ni aya?ish..

pink_butterfly said...

ya inchek am...
sila bnyakkan bsbr...dats da key 2 a happy life...

Rambo said...

god speed both of you.

chi am said...

pink_butterfly, thanx..

rambo, the thing is..

Inah said...

oi am..aku br nak tanya khabar..terus update..duk elok2 naa..kalo rasa nak release tensen n makan brownies..mai lah :)

Maryam Abu Ahmad said...

yucks! jiwang lagi...

tak reti dan tak faham.. :D

beyond than that, make sure perasaan pada pencipta melebihi segala-gala. insya Allah, dua-dua akan rasa ringan. peace!

Pewaris Reformasi said...

tepuk tepuk kompang kompang
tepuk tepuk kompang kompang

tepuk kompang
tepuk kompang

tepuk tepuk kompang kompang
tepuk tepuk kompang kompang

sedangkan lidah lagi tergeget,
apa pula suami isteri...

buang yang keruh, ambil yg jernih,
baru teguh peribadi...

sedangkan lidah lagi tergeget,
pergi klinik ambil ubat ulser,

buang yang buruk ambil yg elok,
baru sedap makan sama-sama..

eh, ni lagu kompang utk majlis apa ni?

::SRISUFI:: said...

salam am...

aduhai..
ujian PJJ tu am..

besar dugaan nya...saya juga rasa seperti dia rasa

chi am said...

inah, thanx. gue kebizian lampau akhir2 ini.

maryam, insya Allah..

pewaris reformasi, itulah kau. ibarat ke kenduri doa selamat memakai suit batman. heh!

sri sufi, kan sufi kan..

kem said...

ko tak jemput aku..siap a..

(smbil pegang2 syiling 50sen..dgn harapan dpt calarkan keta BMW am..)

hehe.sila rase takut.
hoho~

chi am said...

Basikal Makan Wang ka? heh. takut2..

A.i.m.i said...

aku rasa aku paham entry ni. hehe. semoga segalanya dipermudahkan. ameennnn

cik siti penguin said...

wah.
itu aje kate2ku.
heh.

AkiM said...

undangan untuk aku jgn luper...

SyAhiRah LaLAla said...

hope everything goes in ur way :)
nak kena cakap congrates la cemni kat chi am. Congrates! ;)

eliza said...

semoga segalanya berjalan lancar.. :)

chi am said...

aimi, aku rase betul la apa yg ko phm tu . :P

cik siti, wah. heh!

akim, bulih kim bulih.

syahirah, thanx syahirah. :)

eliza, thanx for the wish. :D

Nadia Yuna said...

semoga baik-baik saja semuanya ya

=)