Saturday, February 7, 2009

Masalahnya problem ni..

No problem?

Tipulah. Mana ada no problem. Mungkin yang cakap no problem itu sebenarnya, bermaksud ada masalah, cuma hanya masalah kecil.

Kerja OnG dulu, masa meeting mesti kena highlight suma problem dalam projek masing-masing. Sekali lagi aku kata, tipulah kalau tak ada problem.

Blog ni bukan aku malas nak hapdet, tapi kebizian lampau la sangat. Minggu lepas, sepatutnya ada meeting. Aku sangat perlukan meeting ini. Ada masalah yang perlu aku bincangkan dengan bos-bos aku. Tapi pada masa yang dijanjikan bos aku pula sibuk. Memang sibuk la. I can see it. Tapi serius rasa macam ko nak lari laju, tapi ada orang tarik ko dari belakang. Haih.. problem.

Aku cuba nak kasi settle semua kerja cepat-cepat. Memang itu aku. Dan aku akan cuba pastikan ia adalah berkualiti tinggi. Oh, btw, proposal yang pernah aku ceritakan dulu, sudah pun approved. Empat bulan lebih sikit. Dan untuk itu aku telah berjaya mendapat award AUD500 tambahan kepada wang projek aku. Alhamdulillah..

Paper untuk ke phuket juga telah settle. Cuma sekarang mempersiapkan diri untuk presentation nanti. Agak gentar mempersembah di hadapan semua expert. Minor problem. Takpe. Aku cuba. Itu pelajaran.

Sebenarnya sekarang ini ada satu masalah / cabaran yang sangat besar di dalam batu jemala patik pacal yang hina ini. Ini betul-betul dah mengganggu tune kepala hotak hakuh. Harap-harap ia bakal terungkai. Dengan segera. Iya. Cuba selesaikan problem ini. Segera.

Owh. Aku juga dah pindah rumah sementara sebelum dapat umah baru. Pun macam ada sikit problem. Macam-macam hal lah dunia ni…

Ini lagi lah problem, di tanah tumpah darah ku. Problem besar nih.



Video dari blog Ihsan.

23 comments:

Sarah Mohd Shukor said...

Am, hidup kita ni takde masalah bukan hiduplah namanya kan.

Hadapi dengan senyuman =)

Amin Ahmad said...

syabas bete!

ate kome di luar negara, idokle berpatik2 di sane :)

laki cikgu kimia said...

sarah, itu saye amat bersetuju.

pewaris reformasi, takkan melayu ilang di dunia kan.. :)

CJ said...

org yg kata hidup tadek masalah, dia sebenanrya yg bermasalah dn memberi mslh kpd org lain. sbb dia akan mencipta mslh baru.

Inah said...

tahniah chi am!! berjaya dapat 500 auD :D..

~ Mar ~ said...

hidup tnpa mslh x mcabar kn

N a b i L said...

Eh, knape tetibe ade budak kecik sesat pakai uniform skolah agame ni?Malaysia ni tak habis habis politik-ing.Comonla, negeri kecik je masalah bertimbun-timbun.Fed up with all these crap.We shud divert our attention and effort to deal with other problems eg healthcare,economy etc

SRISUFI said...

salam am..

ermmm..hidup hilang seri jika tiada masalah...manusia kena diuji utk terus kuat dan kental...


selamat yaa kamu ...

=)

laki cikgu kimia said...

cj, wah berbunyik pujangga pula kisahnye..

inah, thanx inah, gd luck to u too..

kmar, saya memang setuju..

nabil, itulah ntah faham tidak apa maksud perhimpunan itu..

srisufi, ayat kamu selalu bunga2.. kamu memang betul..

N a b i L said...

I feel disgusted if ANYONE uses children for their political agenda.Comon, leave them alone.

In a lighter note, alhamdulillah.Good to hear that u r doing very well with ur job.Rakyat Msia kat cni pasti berbangga XD

pink_butterfly said...

chi am! smoga dpt settle kan suma problemo anda~

l.i.f.e said...

jangan disibukkkan masalah disini. perkara2 kamu perlu diteruskan dgn baik

laki cikgu kimia said...

nabil, u r so right. its a kind of child abusement i guest. n thanx harap2 bantuan tuhan selalu mengiringi.

pink_butterfly, thanx for the wish cik puan.

life, terima kasih atas peringatan, semoga semuanya baik2 sahaja.

aida said...

masalah tu mcm jigsaw puzzle..mesti boleh selesai jugak..tp kalau masalah mcm cube rubics..oh tidak..sampai skang aku x boleh selesai..tp bg yang bijak dan pick up bagus utk hafal steps die..5 minit pun boleh selesai..

ape nak jd dgn negeri kie yeop??

chekgu Bani Hassim said...

selesaikan masalah yg sedia ada, sebelum dptg masalah baru..
selagi kite positif, selagi tu kite akan terus hidup dengan masalah yang selesai dan dtg yg lain...

laki cikgu kimia said...

aida, tu lah aida. masalah dan kehidupan x dapat dipisahkan ibarat tempoyak dan orang perak pure cam aku nih. walau negeri sendiri sedang goyang.

chekguBaniHashim, betul tu chegu. berfikir positif adalah syarat utama menanganinya.

kamarul arifin said...

proposal apa tuh? hg keja dlm bidang apa eh?

aud500 tuh kalo convert ringgit msia byk gk tuh..hahaha..

laki cikgu kimia said...

jeffry, research proposal. aku aku sedang menyelidik dalam bidang kejuruteraan mekanikal. convert skang rogi kt. conversion factor tgh rendah huhu

ihsan_huhu said...

fuh ade name aku tuh bawah skalik... vid tuh dr utube la

Nurul Nadiah said...

Saya juga banyak masalah ni. sedang hadapi dengan senyuman.

hah.

satu lagi mslh. cemana nak ilangkan parut ya? huhu

sarah dah bagi idea bio oil =p

laki cikgu kimia said...

ihsan_huhu, hahah.. tau2. saje je promote kawan2. oh ya ihsan juga seorang yang sigle. eh!

nadia yuna, orang kampung dulu2 guna kulit pisang.. adik saye dulu selalu tempek2 kat muke saye, rawatan kecantikan le katekan hihi..

Zool Blogger said...

Setiap orang akan ada masalah masing-masing..
Samada yang ternampak atau disembunyikan..
ligakampung.com

laki cikgu kimia said...

oh zool kamu betul.