Tuesday, December 9, 2008

Rindu masa kerja!

Baru lepas meeting dengan bos 1 dan bos 2. Semangat gell.. tapi tu tadi.. dalam meeting room.

Proposal itu hari sudah dipulangkan.. sedikit pembetulan diperlukan. Sudah siap pon. Petang ini mahu submit sekali lagi.

Buka simulation software ini.. hilang punca lagi.. hold dulu... Tengok gambar muda lama-lama.. sedih.. gembira.. sepuluh ringgit tiga barang campur-campur.

Semua pass mase kerja Temasik (termasuk NIOSH Confined Space : semua lobang pon boleh masuk! Hah!) dan lain-lain safety equipment. Dari RedWing mahal (kebanggaan pekerja oil&gas), sehingga ke safety helmet (geli tengok engineer2 muda selalu tayang helmet kat belakang kereta, macamlah hebat sangat.. tapi dulu aku pon buat jugak. Heh!) dan yang tak tahan tu hah.. spec UVEX style Ray Ban tuuu.. giler ah!

Ini pula beberapa coverall..
1) 4th engineer white coverall dari kapal St Khadriah 1 (tukar-tukar coverall dengan engineer kapal mase servis Port dan Starboard Boiler somewhere Pulau Batu Putih),
2) Nomex coverall mase projek Gebeng & Optimal.
3) Temasik Uniform untuk masuk plant.
4) Coverall dari kapal MMM Jackson, Klang Port.
5) Coverall biase untuk kerja-kerja hands-on.

Ini adalah hasil guling-guling dalam boiler dan mandi chemical selepas high pressure waterjet. (during probation period.. dah confirm, coverall saye putih berseri.. heh!)

*

Hemm.. betul aku rindu kerja aku..

34 comments:

Inah said...

ayyaks..saya rindu malaysia..boley? huhu :P

na.ni said...

ko jgn am..aku pon tayang topi koboi yg aku bli kt india kt dlm keta honda aku..
hishh..
ko kene paham..blagak itu harus..
muahahha!
mmg geli kn? xblh blah.
pasni, ko ltk je drill bomba tu dlm keta. bru mantoooppp~

hehe. ;)

laki cikgu kimia said...

inah, itu memang dibenarkan..

kem, hahah kita memang geng!

na.ni said...

wei..lupe..haku dh tuka URL..

http://mykikilala.blogspot.com/

biaser la geng..org2 famous mcm kite mmg tpkse tuka2 url ni..
hahaha!

-kema-

tom said...

RedWing mahal tu yg gua xleh tahn tu..pass kt gua satu..

Anonymous said...

coverall tolak 1 ke aku, senang bwk g welding...amacm..??

.farah. said...

bnyk btol barang2 nye tu.simpan wat harta.nanti ada anak boleh tunjuk kt die kan.

laki cikgu kimia said...

kema, oke2 aku salin nih.. *femes?

tom, gue dah wasiatkan kat member gue la tommm..

akim, bulih je tolak member2.. tapi gue jaoh ni.. tangan tak sampai..

laki cikgu kimia said...

farah, aduss.. tunjuk kat anak ko la farah ek.. aku nyer dalam proses.. bile la nak tengok baby tinggi ko tuh..

Sarah Mohd Shukor said...

Am, awak buat saya teringat seseorang... Coverall dan kad2 berlambang Petronas itu puncanya.

Eh, sabar la ye Am. Sikit lagi, awak abis di Aussie, balik menjai kuli terulung kembali. Lebih ulung dari dulu =) Waktu tu awak akan rindu kehidupan di di Aussie pulak..

laki cikgu kimia said...

sarahshukor, iye iye terima kasih sarah.. kuli terulung ye.. ehik! *lama tak dikomen sarah rupe nyer

Sarah Mohd Shukor said...

sy busy la Am. td mlm dah subuh barulah sy tido. semalaman siapkan projek. bila siang plak, busy dgn benda2 lain. adui.

eh, apa cerita raya sana? sikit pn takde sebut pasal raya ye. huhu

laki cikgu kimia said...

tiada yang menarek untuk dikongsi sarah.. pagi semayang, makan di msjid, pergi open house ditengahari, kenyang tido, petang open house lagi, malam balik, esok pergi opis.. tulis blog hehee.. sian sarah, bz ek.. saye doakan anda sentiasa tabah..

JatBee said...

menarik2 koleksi ko am!..hahah, aku baru abes kelas yg kene jln jauh utk 2 minggu..hahah, lpas ni bley rilek kaw-kaw nye..

selamat hari raya am!

Sweet Thinker said...

pehhh. sgt sronok. jelez gwe.

laki cikgu kimia said...

jatbee, o ye ke.. aku dok heran pasaipa kawan2 doktor aku suma tadak.. depa busy memasing.. selamat ari raye jugak.

sweetthinker, ape yang sronok tu wei.. heheh.. salam aidiladha.

Unknown said...

salam. selalu npak ur name kt blog CJ, tapi x smpat plak click kt ur link. Neway, lawatan pertama ni buat rasa nak comment je sbb bila tengok coverall teringat kt my bro:P

tapi dia xpnah plak tayang2 helmet kt blakang kete..huhu~

coverall yang warne putih tu...amatlah** huhu!

laki cikgu kimia said...

banat, memamg amat kan! heheh

Anonymous said...

banyak koleksi coverall dia. oh, yang coverall gmbar paling last tu paling cun! hahahahahha. bertompok2.

Ain Mardhiah said...

tetiba terfikir "nanti dah jadi doktor, bleh gak buat entry camni.." =P hurm, tapi jawabnyer tu entry 5 tahun akan datang... hehe ^_^

btw, selamat hari raya!

laki cikgu kimia said...

aimi, itu kan bukti cinta pada kerja ecewah!

chinul, iya la kan. tapi baju chinul takkan bertompok2 dengan darah kot. waa horror!

Ain Mardhiah said...

hurm, kita tunggu dan lihat je la nanti.. tapi boleh ke bawak masuk kamera dalam operation teater? maunyer kena kejar dengan pakcik dari CSSD(centre of sterile and apa ntah.. lupa la plak..) =P

laki cikgu kimia said...

o ye? darah percik2 takpe lagi.. tapi bau tu yang am tabley tahan.. bau darah.

ihsan_huhu said...

fullamak.. ko mmg dh seasoned r

.: Sugar-cRave :. said...

huhuuu...rindu keje gakkk...warghhhh da 2 taun tak keje...adehh..

Anonymous said...

Safety goggle bentuk RayBan tu aku pun minat :P

Haih ada 3 sem lagi sebelum menyarung overall bercap letrik. Guling-guling dalam turbine la lepas ni.

Haih...

Aku prefer guling-guling dalam office je :P


*Sabtu ni mau balik ke Malaysia. Nak ikut?

N a b i L said...

cool..at last dpt tgk uniform engineer.cheers~

laki cikgu kimia said...

ihsan, seasoned tu da memang la.. bulu kening da start putih apa kes! *spanner dah pulang. thanx.

mistakenidentity, o ye? lemau kan?

ibnisad, spec la wei.. bukan google. balik? adus.. jeles.

nabil, selamat datang dr mickey!

SyAhiRah LaLAla said...

macam best jek kalau dapat guling-guling dalam boiler dan mandi chemical sama.huuu~
best ke tapinya?

laki cikgu kimia said...

tak beeessssttt waaaaaaa!!

SyAhiRah LaLAla said...

tak best tapi rindu. cemana tu?

laki cikgu kimia said...

itu lah am memang complex.. selain seksi uhuhu..

rina is pink is sugitani said...

i'm admin in safety dept.. cak...hihihi...next week kawan2 ajak tgk cicakman, so nk bwk ear muff..pekak tinge nnt bile pasha jerit..kekekek

laki cikgu kimia said...

Holy! cicakman tuuuu...