Monday, December 8, 2008

Luahkan saja..

Ada seorang member ini menyatakan rasa tidak puas hati.. kerana perjalanan beliau sering terganggu dengan kewujudan pintu-pintu.. yang mana perlu ditolak atau ditarik.

Beliau sebenarnya lebih cenderung untuk menolak pintu tersebut berbanding menariknya. Rasa kantoi menolak pintu yang tertera perkataan ‘Pull’ biasanya menyakitkan hati. Luah beliau.

Hairan kenapa mesti ada design sebegini. Bukankah memang ada pintu that can swing for both side? Ada. Aku pernah jumpa.

Aku menyeru seluruh designer di luar sana menghasilkan rekaan baru dengan kos lebih murah. Sekian.


p/s: luahkan rasa tidak puas hati anda, jangan simpan.

15 comments:

H said...

owh, opis ciki ade pintu cani...
dah sah2 dia tulig pull, tapi kadang2 ramai jugak customer yang dok push2.
*gelak golek2*
klaka oke?
sambil isap rokok rase dah tegelak guling2 kat porch tu.

notakaki: lenkali bace. jangan malas sangat. :)

pu3.ahmad said...

haha!adakalanya bersama enche boiifren, kami akan melalui pintu2 tersebut.enche boiifren akan mempush tatkala tertera sign pull.dan mempull tatkala tertera sign push.haihh.dan tatkala itu jugak akuh sentiasa mengingatkan beliau.ini luahan hati ku.
slamat hari raya,enche!

pink_butterfly said...

haha,slalu jadik kat aku menda2 cmni, mem'push apabila 'pull' perlu dilakukan...peliknya yg rasa malu adalah companion aku time tu... aku x malu langsung... trus mem'pull smbil bwat cm tak ada apa2 bnda mmalukan jadik... haha...msh maintain cun gitu...lalalaa~

laki cikgu kimia said...

cikenit, lazim manusia selalu nak cepat.. sampai malas bace heh!

pu3 zairani, biasa lelaki ada penyakit ini.. heheh.. selamt hari raye.

pink_butterfly, pompan memang slalu dapat menten cun.. walau dalam kejadian memalukan. kalu aku, terus wat2 pengsan dikhalayak ramai huhuh..

pink_butterfly said...

haha...lagi la mmalukan klu bwat2 pengsan...klu sy tgh jalan ngn awk time tu, pastu awk bwat2 pengsan, sy trus je blah smbil bwat2 tak kenal... =p

en_me said...

pintu hanyalah wadah untuk kita insaf bahawa sesuatu kejadian ittewww ader cabarannyerrr.. ehehe, salammmm aidiladha incik am itteww

laki cikgu kimia said...

pink_butterfly, o ye? sampai ati huhu..

en_me, uih ilmiah nye cik me oi.. salam aidiladha juga untuk inchek.

Anonymous said...

laa..isu pintu je. haha. tp takpe. luahkan. share2 org kata....

laki cikgu kimia said...

sharing is caringss... sangattt.. ;)

Maryam said...

saya salah seorang yang begitu. :D

Anonymous said...

aku selalu "menolak" pintu yg suruh "ditarik"...adeh!!!

isuzu_aizu said...

hahha. lawak3. dulu aku sll kantoi kat swinging bowl. haish, tatau la dah ber label ke blom pintu tu. hihihi

laki cikgu kimia said...

maryam, jangan risau.. KITA normal. *wink

akim, kerana tolak lebih mudah berbanding tarik aku rase..

isuzu_aizu, hish tu la pasal.. mangkuk ayun the resteron...

Rembo said...

owh entri ini mengingatkan gua kepada entri AKAB. Tak kenal? takpelah...

laki cikgu kimia said...

akab?