Monday, December 1, 2008

Cakra Alam

Semalam jalan-jalan sama kawan-kawan dan pasangan baru kahwin. Lihat pertunjukan lampu-lampu sempena Christmas yang bakal tiba. Agak letih sebenarnya, tapi beriya-iya diajak rakan lalu aku pergi.

Meriah kan! *kejadian seakan ini

Tapi mood bergambar agak kurang. Biar rakan-rakan bergambar. Jadi cameraman tidak bertauliah sahaja pon oke.

*

Kemudian ternampak suatu ciptaan tuhan yang maha kaya. Tidak terbandingkan rekaan manusia di bawah sini. Cantik! Sungguh cantik! Subhanallah..

Bulan bintang senyum melihat kebahagian dunia *gambar dari CikguJawe

Dikhabarkan kejadian yang sama dikesan di Malaysia. Memang kita menumpang di bawah ‘cakra alam’ yang sama. Di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung..

27 comments:

Sarah Mohd Shukor said...

semuanya melihat pd senyuman yg sama =) sayangnya kami di sini tak dpt tgk langit skrg. awal tebal membawa salji. tunggulah 3 bulan setengah lg. moga2 ada senyuman ini lg ye.

Sarah Mohd Shukor said...

*awan

aishh. ni petanda besar sy wajib tido skrg. tgn menaip pn ntah apa2 sudah.

Nini Marini said...

huhu,samelah kite cik sarah..
kami di sini pun tak dapat tengok,walaupun kita berpayung di bawah langit yg sama..

subhanallah2..

tapi kalaupun tiada senyuman tu, bagi saya, langit itu dah sangat2 cantik dan sempurna.=)

na.ni said...

omg..omg!
lawa pic bulan bintang tu..
i always adore stars..
ko tau, dulu aku nk jadi astronomer siap.. [bkn astronout cm dr.sheikh muzaffar tu ok..]
tp mcm..physics aku dpt B time SPM..so..harapan la kan..
hahahha!deng~

Anonymous said...

cantik..ciptaan tuhan itu...

laki cikgu kimia said...

sarah, winter ek? tape2.. winter pon best jugak.. boleh hibernate lame2.. ",)..

nini, aduh.. betul2.. langit juga sangat cantik begitu..

kem, haku hengat sape la kem nih.. nattey kemma! ;)

aimi, iyer.. setuju sangat dengan aimi..

Shah CJ said...

CT, aku pun cilok gambar tu dr blog org.. hehe

kt aussie pun nampak gak ye. langit kita sama, tp awan kita lain2.. :)

laki cikgu kimia said...

awan same kalu.. panas hujan winter summer.. sama kita merasa.

Rembo said...

gua rasa pagi tadi gua dah komen. ok lupekan.

ni apsal emo bagai lately ni?

na.ni said...

nattey beghuk mu kembali~
blh ko xkenal aku?
gaya penulisan komen aku kn cm ala2 org pro..hish..
hah? sampei ati
T_T

laki cikgu kimia said...

rambo, gua emo sket pasal de mende tak setel dalam kepale.. lu macam tak biase.

kem, udoh2.. dah kenal le nih.. gaya pro ko tuh.. memang aku kenal cume kofiuusss.. heheh

Nurul Nadiah said...

cantik! bulan itu sangat cantik!

andai hati secantik itu..

pasti tenang!

=)

JatBee said...

pergh, kalau la aku bwk camera aku dgn tele lens skali..huhuuh, bukan nampak bulan bintang senyum..bahkan aksi2 bergelak ketawa pon boleh dilihat..hahah

laki cikgu kimia said...

nadia, hati secantik bulan? jarang.. :)

jatbee, uih mintak pinjam lens kamu.. menembusi fabrik tak? ahaha

Ain Mardhiah said...

uiks, tadi mengusyar blog cj tak [perasan pun bulan tu macam tersenyum.. ingatkan tu ayat jiwang cj je.. hehe(ampun cikgu!).. hish2, power spek kena tambah nih.. -_-

tapikan, comel la gambar tu.. rasanya kalau tengah mengusyar bulan tu secara live, skali bintang terbuka jadi mata, maunyer pengsan tang-tang tu gak.. haha~

.: Sugar-cRave :. said...

huhuu...cute smile...siap ade mata lgi..hihiiii..;p

laki cikgu kimia said...

ainularina, owh chinul pon pake spek ye.. ala skemanyer.. hahaha *same

mistakenidentity, itu la kuasa tuhan.. sangat cantik kan.

SyAhiRah LaLAla said...

ha. betul-betul la terjadi benda ni ek? my brother kata dia nampak.

laki cikgu kimia said...

eh betullah syahirah, ini bukan cobaan, ini betul-betul kejadian!

[MH] said...

sy pernah melihat sendiri org aussie sambut christmas kat sana.mlm christmas smbut sgn botol arak.pagi krismas pergi menjemur diri di tepi pantai.aussie skrg tgh summer kan?
semuanya sy saksikan di Perth,2 thn yang lalu..jauh tak dr tempat bro tu?

huhu,sy pun suka gamba dr blog cikgu jawe ni.tak sempat pula nak mengintai bulan dekat langit cairo ..rasa2nya mcm ada,tp kami lebih suka terperap dlm rumah..luar sejuuk..

;)

Anonymous said...

aku miss la tgk bulan tuh..adeh!!

laki cikgu kimia said...

fathiyyah, memang begitulah resamnya sambutan hari raya mereka di sini.. tapi gambar dari CJ itu memang cantek!

Akim, aisey.. lo ni terlalu menumpukan perhatian pada duniawi kot.. hohoho..

SyAhiRah LaLAla said...

cobaan... :P

laki cikgu kimia said...

yang ini betol2 kejadian. orang bilang betol2 die bilang main2.. butang baju aku mane pah? ;)

n a r d indie winkie said...

subhanallah.. suka tgk gmbr bulan dan bintang tu. tak silap time ni kecoh pasal bulan senyum..:-)

SyAhiRah LaLAla said...

hahaha.kamu kelakar. *gelakgulingguling*

laki cikgu kimia said...

nard, iye? kat sini tak kecoh pon.. semua orang mengejar duniawi kot.. pulak.

syahirah, *berguling2 macam gasing -shinchan