Thursday, November 13, 2008

Perfume apakah yang best?

Sejak hari itu aku asyik berlari-lari je.. nak ke train berlari.. ke musolla.. balik office.. nak ke mana-mana asyik berlari.. petang-petang sampai rumah main bola sendirian di stadium mini..

*

Hari itu bangun seperti biasa.. tengok cermin.. eh apa betul yang aku lihat ini memang aku? Kenapa menyerupai nangka berbungkus? Holy Sstarstarstar! Maybe sebab busy sangat la konon sampai tak perasan dimension out! Patutlah semua jeans sudah ketat.. tiga 501 dan levis black itu yang aku sangat sayang.. wrangler lusuh itu lagi-lagi lah..

**

Aku hanya perlu 3 hari senaman extreme berbantu diet terkawal biasanya.. untuk mengembalikan bentuk badan ideal. Tapi itu dulu.. sekarang senaman extreme agak limited. Nanti-nantilah kurus..

***

Perfume sudah habis.. jadi petang ini mahu cari-cari yang baru.. “Biar gemok, pendek, hitam, botak, tapi bau wangi”.. itu motto hidup aku jam ini.
Kamu orang yang pakai perfume bau yang best-best tolong beritahu jenis apa.. juga adik-adik lelaki, abang, ayah, tok korang, pakwe jugak.. apa bau yang best tolong propose.. petang ni nak usha-usha.

So far aku sudah pakai , Hugo Boss ape la yang botol bulat tu, Armani Black, Davidoff ECHO, Tommy Hilfiger-True Star Man, Dunhill Desire Blue dan beberapa lagi yang aku sudah lupa.. aku suka bau-bau fruit.. yang lembut-lembut sahaja.. Thanks! *sayang masa nak pergi cium semua bau kat kedai tu..

14 comments:

na.ni said...

dunhill plis!!
suka gila. mmg sgt..perghh...
ikut hati nk je curik enchek boipren punye perfume dunhill tu..

na.ni said...

wei..kau hitam ke?
poyo.
hitam la sgt..cet podah..
hohoho
smlm, haku mkn ckt(char kuey teow) lagi! wuhuuuuu~ mmg heaven.
jgn jeles plis..

laki cikgu kimia said...

dunhill tu yang the latest pakai ni ha, da nak abes.. nak try yang lain plak.. ala tak heraaan,kat sini ade CKT segera dalam packet *tipu

Sarah Mohd Shukor said...

try Eternity summer perfume for men by Calvin Klein. barangkali awk suka. baunya best. sana sdg summer kan? mungkin sesuai. ehem. awk lg gemuk sbb seluar dh ketat. *lariii!

laki cikgu kimia said...

Owh tengs bagi idea.. gumuk? Nak kene jentik tinge budak sarah ni!

- G O R O - said...

Salam.

POLO DOuble black @ Explorer.

Tak pun SELVATORE FERRAGAMO punya perfume..

DUNHILL always the best ar...

laki cikgu kimia said...

tq goro, esok gua nak pegi survey lagi.. gua ade da test banyak tadi, tapi baru de satu yg best.. Versace hape tah tadi mahal giler..

Suheli said...

err..encik boipren saya memakai paul smith dan cd fehrenheit..dua2 nya sangat sedap!

laki cikgu kimia said...

halamak.. lambat gitau.. ak da jato chenta sama versace mahal tadi.. ak balik survey2 kat umah rupenye itu untuk ladies.. hampeh naseb tak jadi beli!

Amin Ahmad said...

aku pakai macam2, tapi kdg2 tak pakai pun..

yg latest ialah david beckham, percaya tak?

laki cikgu kimia said...

ak da tengok gak jenih tu.. tapi bau tak masuk pulak la..

Shiro said...

Kalau mencari perfume yang baik, kenalah dicuba semua yang ada di kedai itu baru lah boleh diputuskan yang manakah ingin dibeli..Serasa sayalah..

Kalau tidak dicuba, bagaimana mahu tahu baunya kan?..Peace!

Nurul Nadiah said...

Minyak wangi sume mahal. Saye pakai yg 5 hinggit je. Sembur je. 5 min bau hilang. Hahah. xpela. Kami2 ni pun bukan digalakkan berwangi-wangian. Heh. Kan kan kan?

** nak mintak sponsor 1 dulang hantaran minyak wangilah dr incik am. hah. tetibe je =p

laki cikgu kimia said...

shiro, demo meme caghi pasa be!

nadiayuna, problem skarang ni dok suka bau perfume pompan plak nih aiyark!