Wednesday, October 8, 2008

Lailatulqadar di bulan Syawal..

Mustahil bukan? kerana malam itu doa ku banyak makbul.. dapat melepas kerinduan pada leteran.. hati ini kembali berbunga.. kaki sudah semakin sihat.. progress kerja juga semain bagus.. tidur juga cukup.. segalanya seakan apa yang dihajati.. terima kasih tuhan.. Kau selalu bantu aku.. dalam urusanku.. terima kasih..

Malam itu..

Kabaran kurang enak itu disampaikan pada beberapa orang tersayang.. (setelah hampir sembuh)

Perbualan dengan bonda: Kamu bio bebetoi ngah! Nak kawin ni jage le badan tu. Karang rengkat ke, udoh x lawo.. Ikut-ikutkan kamu ni tengah darah manih kamu tau x? X la mak.. sikit jer.. doc cakap seminggu jer baik.. Itu le kamu.. main pun elok-elok ler.. ni jadi macam ni cemane? Nak urut kat sane ade ker.. hish kamu aje nyer iye! Potpetpotpet.. dalam loghat perak selatan..

Leteran itu semakin sayup, kebolehan system darah putih dalam badan ini merangsang alur telinga agar menebal lalu mengesampingkan bunyi-bunyian tersebut, aku sudah imune.. automatic! namun begitu, aku terus senyum.. rindu leteran bonda kini terubat..

Perbualan telefon dengan bakal kakak ipar adik: ok ke ni? Ok.. nanti mintak tolong kawan tolong urutkan tau.. aaa.. gi hospital dapat ubat x? nanti makan ubat tau.. aaa.. ish geram nyer! Orang cakap asyik aaa aaa jer.. buat tau! Aaa.. iieeesh! Geramnyer!!.. abang ni kan.. potpetpotpet.. beliau nampaknyer ada bakat yang sama dengan bakal mertua.. namun itu, beliau tetap disayangi..

PetikanYM dengan Kakanda Ipar Sulung: Ang nape ngah? Ok x? ok.. cume kaki ni je tengok nih http://disebalikitu.blogspot.com/ ui ngape tuh? Besa laa.. kaklong mane? Opis, x balik lg.. sian dier.. Kaklong kan baru lulus ICAEW, jadi sudah lagi sibuk dari dulu, kate Chartered Accountant.. naik jadi assistant manager pula.. murah rezeki.. Nanti kirim salam along ya! Bye! Salam..

Kakak ini memang hebat, sangat rajin, tabah, 1st class degree (the only malaysian of 7 in Soton uni).. ICAEW pula lulus! (sama tahap Ir untuk engineer) memang tahap dewa!

Petikan YM dengan adinda muda: kt uni ke kt umah? uni.. blakon ker? hihihi.. ngah! adik xsemangat la nak study gmat.. aduh.. ngape plak? malas! haha.. skali skala xpe la bermalas2an.. hahaa.. angah kt umah nih br blk spital.. camne? ok kaki? da ok da, td gi anta tongkat balik.. adik da tak isau da.. isau pe? da besa sgt.. ngah la! accident d ujung jari! hhaha kamu memang! wehee!

Beliau ini lebih memahami, selain tiada perasaan (tahan maki) dan tidak mudah melatah.. maka itu, dia aku lantik jadi penyampai berita pada ibubapa tatkala ada sebarang ketidakinginan yang berlaku.. jangan main-main, 1st class degree with two awards! Aku doakan kau berjaya dalam GMAT itu.. (sape soh pegi US)


*

Malam semalam aku mimpi main bola, kena tackle dalam penalty box.. Priittt! Referee tiup wisel, penalty!

Bola untuk sepakan penalty.. tapi kedudukan bola kelihatan agak jauh dari goalpost itu berbanding standard.. aku jadi pelik.. tiba-tiba rasa gementar untuk mengambil sepakan itu.. kenapa ya? Biasa tidak begini.. sungguh takut sehingga tidak mahu mengambil sepakan.. cuak.. dupdapdupdap...

KLEPEK! Terjaga pula.. aduh pelik benar mimpi itu..

12 comments:

na.ni said...

celah mana hang blajaq lailatulqadar kt bulan syawal cheq? LOL.
seb bek mimpi..

p/s: chickies tu utk part 'lesbo' je..yg lain2 blh join..hehe

hoi, sombong celah mana?! cet..

Mazlee Mazalan said...

sesungguhnya tuhan itu maha adil...

Sarah Mohd Shukor said...

adik beradik yg hebat2. oh, dah nak kawen ghupenya kome yek. ha. memang darah manih la kome ni yop.

laki cikgu kimia said...

akma, okeh nak join sume yang selain lesbo itu.. okeh jugak kema tidak sombong..

mazlee, kamu memang betul bintang lima!

sarahshukor, NAK itu memamng sudah lame.. manis itu tidak pasti.. adik beradik itu yang selalu mencabar antara satu sama lain. Selalu aku ini yang tewas..

Rembo said...

lucifer kacau kau time tido tu....
tu dpt mimpi gitu tu.

laki cikgu kimia said...

rambo, ku fikir begitu juga.. niat tidur kerana dunia barangkali..

Anonymous said...

bole tahan pelik mmpi itu. hehe

laki cikgu kimia said...

aimi, itulah.. tengah merujuk kitab ini.. maksud apakah agaknya?

Sarah Mohd Shukor said...

Critical Thinker,

sy sudah khatam di sini. Sadaqallah. orang ini bukan calang2 orang. ini orang hebat2. tak rugi kenal.

semoga terusan menjadi org hebat.

laki cikgu kimia said...

sarah shukor, hebat itu subjective.. i am nobody really.. hebat kah maksud 'Syafakallah'pun tidak tahu.. kepupusan arabiah sudah..

Nurul Nadiah said...

ouh. saya blur sudah.

mimpi ke?

laki cikgu kimia said...

hikhik nadia nadia.. kamu ini memang cumil ya..