Thursday, October 23, 2008

Lagi puas!

Sekarang terbukti.. memang ada spesis orang macam aku ini.. itulah kau.. aku tanya kau.. kau marah-marah.. kata aku suka bertanya bukan-bukan..

Lihat! Bukan aku cacat akal! Aku cuma berfikir dari satu sudut yang berlainan..

Refer semula perenggan akhir di sini. Soalan ini lebih kurang macam Paul Harwood tanya..
Cuma aku sudah tambah; cermin aku berpintu sangat pantas dan bersifat adiabatic (tiada pertukaran haba) keseluruhan..


Ini pula pemikir yang lain

Mark Gouldsberry

Georg Hager

Kalau memang wujud kotak hebat aku itu.. mesti semua geleng-geleng tidak percaya.. haish..
Adakah bisa?

*mengapa aku baru sedar sekarang.. isu ini sudah lama rupanya..

8 comments:

Sarah Mohd Shukor said...

menarik links ni. sy bg 1 teori baru. semua yg berfikir macam apa yg fikir ni semestinya menonton cerita cina thn 1999 dulu tu. yg sy kata dlm cerita tu ada diketengahkan teori ni. hehe.
p/s: org hebat je yg boleh terfikir hal2 ni. kiasan maksud, hurai sendiri ye =)

laki cikgu kimia said...

sarahshukor, teori kamu mungkin benar.. tapi tahun itu zaman sekolah berasrama penuh.. zaman exam penting juga.. macam sangat kurang nonton.. kiasan maksud itu pura-pura tidak faham boleh? c",)

arsaili said...

salam kenal...my brain rasa stagnant jer..ahaha...but good brain exercise bro

laki cikgu kimia said...

arsaili, salam kenal jugak incik!

Ain Mardhiah said...

erk, saya baru darjah empat time tu. macam dah hilang je rekod cerita-cerita yang saya tengok waktu tu...

alah, biasalah bila orang pikir out of the box, ramai sgt yang ingat dia pun dah out of mind.. tapi last2 bila dah terbukti betul, baru nyibuk nak kata 'ya, anda bijak!'... contoh org dulu-dulu saja sudah ramai.. tapi masih ramai yg anggap begitu.. so, takpe2.. biar je mereka itu. Sila lah jadi orang yg fikir out of boz selalu.. kalau dapat dicipta terus lagi bagus, manalah tahu malaysia dapat masuk list nobel pula.. ^_^

laki cikgu kimia said...

ainularina, i am doin smtg bigger than that for the tym bein.. i hope can finish em very soon.. btw, thanx..

Nurul Nadiah said...

humm..

blur la plak tang ni

isk la haiii!

laki cikgu kimia said...

hihi kiut la kamu nih..