Sunday, December 12, 2010

Alhamdulillah..

3.65 kg, 51 cm, bersalin normal.

0944, 10.12.10, Lyell Mc Ewin Hospital, Elizabeth Vale, SA.





(the gift of a life's blessing)






Pemberian (Alif di atas wau bersabdu sin) -bhs arab, Ref: Abu Afiqah, 1996, "Amalan ketika mengandung & setelah bersalin serta panduan menamakan bayi", pp. 160, ISBN:983-046-035-5.

Life's blessing (Mim-a'in-yaa-shin-ta marbuthah).




Selamat datang ke dunia.

Lepas makan jangan lupa baca buku! *baba serius ni tau

20 comments:

p i j a h said...

tahniah........................................................................

hepi jugak.
selamat mengenali dunia myiesha.

nazrin zaidi said...

amboi kemain nama.

aus myiesha.

moganya,gelaran bapa mithali dapat lu genggam.

مريم أبو أحمد said...

baba aus.
tahniah!
semoga AUS MYIESHA* (*susahnye nak bace~ boleh ejakan dalam bahasa arab tak?) diberkati dari hari dia dilahirkan sehingga kembali kepada Allah S.W.T.

cikgu_math said...

tahniah...
semoga menjadi anakanda yang solehah

laki cikgu kimia said...

Oh gua baru selesai diskusi bersama cendekiawan agama tadi. Nama pon dah bertukar ejaan.

Zie said...

tahniah!!...

cud the ★ said...

tahniah
nme pn cdap

piNky LuCiA said...

wah... dah jadi ayah.. tahniah. moga dapat jadi ayah yang baik..

comey.......

L.e.y.h.a said...

tahniah bro!!!
lawa la anak angg....hehhheeh..
smpaikan salam pada ckgu...lahir oversi tu..heeheh

FrH said...

bersalin kt sana eh? tahniah utk kau sekeluarga .. agak besar jugak baby, hebat wife kau yg kecik tu .. :)

nice name. adorable baby.
welcome to the world to her & welcome to parenthood friend :)

ihsan_huhu said...

fuh comel gle australialetsallrejoice nih.

aida said...

alhamdulillah..aku ingat member aku je nama aus...rupenye ada baby aus..

tahniah2x..welcome to parenthood world..

pipi yang syok tgk tu..cubit sket..

Ainul Arina Madhiah said...

mabrook!! 2X

kemain suruh anak study.. sabar ye ayah.. ish3.. ^_^

Rembo said...

ya allah. mata cantik like both of you.

congrate dude. tarikh pun sama besday lu.

apahal gua pulak rasa sebak ni??!

n@m@n said...

wah..baba tak bagitau ye..hehe..

w/p terlambat..gua nak ucapkan tahniah!!!!!

مريم أبو أحمد said...

ma'iesyah.. kalau sebut dalam bahasa cakap hari-hari, sumber untuk hidup cam gaji dll... :)

dan ma'iesyah, pernah ada orang tak jadi namakan anak dia dengan nama tu... tetapi dinamakan dengan 'iesyah kerana maksud yang lebih mendalam.

but then, aus ma'iesyah, semoga hidupnya untuk akhirat.

laki cikgu kimia said...

saya pon ada belajar bahasa arab sikit2. arab komunikasi n arab tinggi.

thanawi pon dapat tak la hebat sangat. sekadar jayyid je.

tapi jgn risau, maksud nama anak kami dah dibincangkan bersama para cendekiawan yg jauh cerdik pandai dari saya sendiri.

terima kasih puan maryam.

SCHAKEYRA said...

sumpah, sangat cumel.. rasa nak culik.. suke jgk nama tu.. ada ala2.. Aussie Malaysia jer heheheh~~

hurin said...

salam.congrats chi' am!

sgt cumels, sgt tembam. congrats cikgu kimia yg jelita dt lahirkan beby yg jelita juga!

Puan Capa said...

hahahaha!lepas makan baca buku?hahaha