Wednesday, October 13, 2010

Teka-teki: berape ekor 'patut' kah yang jantan..

Gua sepatutnya sedang bizi. Sepatutnya. Dua kali gua ulang perkataaan sepatutnya sebab perkara ini memang patut.

Tetapi patutkah gua guna perkataan patut di sini? Eh, bukan patut, perkataan sepatut. Perkataan sepatut? Mana ada perkataan sepatut. Sepatutnya perkataan akar patut ini patut digunakan dengan se dan nya sekali gus. Sepatutnyalah.

Jadi perkataan sepatutnyalah ni apa pulak?

Tak patut gua kucar-kacirkan bahasa dengan hanya perkataan patut di sini. Dah-dah. Kira patut-patut dah lah.

Patutlah.. gua keliru, sepatutnya gua sedar, gua sepatutnya menggunakan perkataan patut secara berpatutan..

11 comments:

n@m@n said...

tak patut tak patut tak patut

UnaChenta said...

Sebut 'patut' banyak kali.. ulang banyak kali.Lama-lama perkataan 'patut' ni macam janggal plak..heeee

DrSam said...

patut yang kencing berdiri tu sepatutnya jantan...

aida said...

oo..patutlaaa

laki cikgu kimia said...

naman, sepatutnya tak patut laa..

una, janggal? uih sedap jugek bunyi pekataan nih!

drsam, teee! kurang tepat doc. jenis yg 'ekor' ni kalau betina pon kencing berdiri gak. heh

aida, oo tu perkataan asal die ape? oh? oyeke? ole? :P

CIKGU ZAM said...

salam tuan,
patut jangan tak patut.
geniusss sungguh orong sekarang ni yeeee.....

matadore said...

memang patut secara berpatutan.
nanti maksud yang sepatutnya tak patut pula cara tafsiran.

heh.

ihsan_huhu said...

apebende yg patut n xpatut nih?

kl buat karipap utk aku tuh kire mmg berpatutan la

laki cikgu kimia said...

zam, s itu sendiri kan ade maksudnye kan? hahah

matadore, tafsiran dr segi lughah ker? haaaa..

esan, currypuff? erk!

SyAhiRah LaLAla said...

patut patut patut. hello encik am :P
baby sudah lahir?

laki cikgu kimia said...

belom da.. conting days! :D