Thursday, August 19, 2010

Yang tak baik dijadikan sempadan..

Gua baru sahaja membasuh tangan kiri gua sebentar tadi. Sekarang masih lagi rasa nak terkucil. Tapi ku tahan, Jebat.

Entah apa masalah pula lah dengan abdomen gua kali ini.

Dua belas lima puluh tengahari. Sudah masuk waktu Zohor. Gua masih di depan PC. Tak tahu nak buat apa. Benarnya, gua haruslah pergi awal ke masjid menunaikan solat sunat tahiyatul masjid, qabliah zuhur, atau sunat taubat misalnya. tapi tidak. Gua tegar di sini buat kerja bukan-bukan.

Gua sebenarnya bukan tak ada kerja. Banyak. Sampai kerja gua berbulan-bulan dulu pon gua macam kena repeat semula. Tapi biasalah. bak kata ‘Setan bertanduk merah yang tak kena ikat’ dalam diri gua, “Lek lek la Am.. Cari mood dulu. Lu macam tak biasa. Lu kalu da ada mood nanti kerja lu laju laa.. macam biasa laa..”. “Aku lepuk juga mamat ni karang”, bisik hati amarah ‘pari-pari putih berkepak.

Layankan. Gua saja layankan fikiran gua melayang-layang.

Dua belas lima puluh sembilan gua nak cargas pegi masjid.

Nasihat gua hari baik bulan baik ni, banyakkan baca Al-Quran, jaga mulut, telinga, mata, banyak beristghfar, jangan marah-marah.. dan jangan ikut perangai gua! Debush!

6 comments:

مريم أبو أحمد said...

jom jom gi masjid... solat jumaat.. hehe

nazrin zaidi said...

jaga mata yang paling mencabar bagi gua setakat ni.

cait!

ihsan_huhu said...

dan jangan ikut perangai kak ipah

lumut said...

byk kan amal...=)

slamat bepose..
terawikh skali jgn mls ok...

piNky LuCiA said...

ko penah nampak eh setan tanduknya merah? hehe

CIKGU ZAM said...

salam Tuan, ya sangat setuju, jom kita pakat2 g masjid, (",)