Thursday, February 18, 2010

Mitos neskafir pekat..

Kosong lapan dua puluh empat. Gua sudah di ofis. Masuk research computer room gua tengok projek gua. CPU usage 100%, PF usage lapan gig lebih. Patut la progress slow macam siput babi. Oke mari main teka-teki. Mesti jawap sebelum terbenam matahari semalam. Ok dah tamat.

Apa dia yang belang-belang lepas tu bergerak perlahan. Jawapan: cebisan kuih lapis yang melekat di atas siput babi.

Itu teka-teki sengal member Cina gua masa dolu-dolu.

Lagi satu dia tanya. Scorpion colour ape? Katanya kalau tak tahu jawap, malu la jadi Melayu. Perkauman-perkauman ni gua memang tercabar sikit. Siot je mamat nih. Dah give up n malas nak layan gua menyerah akhirnya.

Dengan selamba beliau blah sambil memberi jawapan.

Kala (colour) Jengking.




Segar balik dah mata gua ni lepas berak n layan Nescafe pekat kat ofis ni. Oke lah sambung kerja.

13 comments:

ckLah @xiiinam said...

Memang sengal kuiz tu..ha...ha..ha...

Anonymous said...

lebih sengal isi akhir n3 ituw
tu pun mau tulis mr general ni.. ish..

l.i.f.e said...

hahaha...teka teki sengal yg menduga kesabaran :))

pink_butterfly said...

eeeiishhh pe la die ni...

buang air besar pon nak d kabor kan..

ehehe

laki cikgu kimia said...

xiinam, jahat kan?

oney, besa la sengal2 ayam sikit..

life, hanya yang hebat saja suvive.

yan, perlu saya describe tak rope bentuk nya secara detail. euuuwww!

ihsan_huhu said...

berak pagi mmg menyegarkan

CIKGU NAMAN said...

setuju dgn en ihsan_huhu

huhuhuhu

nazrinzaidi said...

kalau member cina lu bagi teka-teki baru.

inform gua.

gua jentik kepala dia.

imHepPie said...

nescafe mmg lawas huhu

laki cikgu kimia said...

esan, setuju.

naman, setuju kuasa dua.

nazrin, jentik sampai berterabur.

imheppie, ia juga mengembongkan perut anda kan?

Cikgu Dahlia said...

hoh, menarik gak teka teki tu..haha

cegu yang annoying said...

hahahha bila nak pos gambo cegu kimia.. suke ar tgok gmbr beliau~~

laki cikgu kimia said...

dahlia, hehe

schakeyra, langsung laki die jeles!