Wednesday, January 6, 2010

Silap tak sama dengan salah..

Dua hari lepas gua telah buat empat puluh empat jenis kesilapan dalam pekerjaan gua. Iya. Empat puluh empat, setakat jam dua empat puluh lima pagi.

Hari ini, setakat jam dua lapan minit petang, sudah sebelas jenis kesilapan lagi. Tapi oke. Kerana sampai sekarang senyuman gua semakin melebar dari hari ke hari.

Telah banyak jenis kesilapan yang gua lakukan dalam pekerjaan gua sehari-hari. Tapi itu tak apa. Kesilapan yang banyak sebenarnya menjurus ke arah kejayaan.


Tapi ingat:

“Banyak kali membuat kesilapan pun tak apa, asalkan bukan jenis kesilapan yang sama, kerana dua kali melakukan kesilapan yang sama itu adalah kesalahan, dimana melaku dua kali kesalahan yang sama itu bodoh”.


Marilah bergerak maju..

17 comments:

Cik LeYha~~~ said...

bleh jadik ahli falsafah..=p

ihsan_huhu said...

nasib baik aku baru buat 14 kesilapan

ya 14

mamai said...

yang penting belajar dari setiapa kesilapan dan kesalahan

n@m@n said...

salah silap harap maafkan

pink_butterfly said...

go go go!

smoga smakin hari smakin kurang mmbwat silap!

balqissy said...

mcm manako kira kesilapan? hurm~

btw, x abes2 ngn jam haha

xiiinam said...

44 tu dh sama dengan hari pantang bersalin tu...

laki cikgu kimia said...

leha, boleh ke? heheh

esan, iya deyh?

mamai, benar 100%.

naman, maaf batin yer naman.. :P

laki cikgu kimia said...

yan, kamu juga semoga. :D

balqissy, simulasi kerjaan gua nih tkg kirakan. hihi

xiinam, jangan terus minum air bergas. ye x kak? :P

eyena said...

wah kata2 kamu kali ni mcm pakar motivasi ar..hehe

IRIS said...

Selamat maju dan berjaya.

Lebih baik mengaku silap...dan belajar daripada kesilapan.

terjahhhh :)

laki cikgu kimia said...

eyena, untuk diri sendiri juga sebenarnya.. :D

iris, melodi ke hape ni? heheh

matadore said...

yang lain pandang silap sebagai salah.
tapi takpe.
diorang apa tahu.

DrSam said...

kalu kat gomen dah lunyai kena surcharge camtu...tapi kalau kesalahan kecil masih boleh dimaafkan. Itu sebahagian daripada liku-liku pembelajaran kita.

laki cikgu kimia said...

matadore, depa tak tahu pon.. :P

drsam, terima kasih atas nasihatnya.. :D

en_me said...

pengalamann tewww.. ahaks

laki cikgu kimia said...

hihi.. belajar-belajar en me.. hii