Wednesday, October 28, 2009

Belum cukup sembilan kati lagi..

Hidup gua sekarang banyak di depan laptop kalau di rumah dan pc kalau di opis. Letih mata gua ni. Sudah masanya gua pakai software baru rasanya. Olskool sangat tak ikut trend nanti kata orang. M Office gua pon 97. AutoCad yang gua senang, laju, dan mahir ialah versi 2004. Maju dari itu gua lambat sikitlah.

Gua melawat bengkel pekerjaan yang bakal gua gunakan untuk projek mendatang. Agak maju. Setakat -40degreeC itu senang-senang mau capai. Even gua hanya mahu -18C ke -4C saja. Tak sabar mahu kerja mekanikal. Jemu duduk di opis.

Cuaca sekarang agak panas walau dalam musim bunga. Dan lagi gua di saspek Hay Fever. Kalah gua dengan debunga. Nurofen Zavance yang gua makan sampai maksimum per day pon takde effect. Ampes.

Kalau siap projek gua nanti, rumah gua jadi rumah paling selesa. Special device yang gua nak bikin ini nanti boleh pakai mana-mana, refrigerator, aircond, apa saja untuk menten suhu.

Tak kira musim apa. Panas, dingin, bunga, luruh, musim durian atau apa saja. Name it! Pasti dalam rumah gua menten selesa.

Gua sangat harap dapat siap projek ni cepat.

*berat gua da turun sekati. Cukup sembilan kati, gua nak menten.

12 comments:

imHepPie said...

cuba kira dlm cupak...lgi senang kot..

n@m@n said...

nk tunggu sembilan kati aku rasa sempat naik berkati dulu kot..

lebih2 lagi kalau ckgu kimia ada kn???

♥ Cik NaD ♥ said...

hehe.. chayok2!!

ihsan_huhu said...

ukur lilit ade kurang satu hasta ke?

balqissy said...

Wah~ projek da nak siap, berat sudah turun! gempak!

laki cikgu kimia said...

imheppie, letih jugak gua nak pecah2kan ikut cupak.. macam tepung plak.

naman, betul jugak. setiap masa nnt adalah makan.

ciknad, tengah chaiyok la ni. chaiyok?

esan, baru satu rantai ukur lilit. boleh tahan besar.

balqissy, da nak siap? aduuu belum sangat lagi.. :(

DrSam said...

bunyi macam canggih aje gajet tu bro...

l.i.f.e said...

kira hebat lah tu tak nak sebut 600gram yang kurang dari sekilo tu eh? chaiiittt :))

laki cikgu kimia said...

DrSam, tengah kira-kira, simulasi sekarang. tak lama lagi kelaur la harapnya.

life, da x cukup sekilo turunnye yong! huhuu

eyena said...

memula aku risau gak.. tapi memandangkan di musim bunga dan berat hilang sekati jer. aku mula mahu ketawa.. hahaha ok2..

tahniah laa projek dah nak siap.. hahahaha

A.i.m.i said...

lama sungguh tak singgah ke sini.

laki cikgu kimia said...

eyena, mande nak siap sgt dah.. makan masa gak ni wooo...

aimi, tu la.. perasan jugak. :P