Friday, August 14, 2009

Tag En Me & Award En Naman

Sementelahan bangun pagi tak tahu buat apa ngong sebab bangun lambat kepala pening-pening sebab perah otak sangat kat opis semalam sampai malam tapi bila nak balik baru perasan bos pon belum balik lagi lalu perasan sorang-sorang ingat bos nampak kita buat kerja lalu dia mesti cakap oh rajinnyer anak buah aku ni. Wek! (keje biar ikhlas Am!)

Sebelum tido baca blog. Kena tag dan dapat award pulak lagi buat gua rasa nak buat satu entri pagi ini.

Ni ade sikit kisah niat blog gua selama ni.Tag dari En Me femes yang suka post gambar-gambar cantik itu.

Ni jawapan versi gua.

Asalnya, pemilik blog ini hanya suka membaca blog rakan-rakan beliau. Dan rasa ingin meninggalkan suara hati di kotak komen saja. Beberapa orang rakan menyarankan agar diwujudkan satu profil supaya ‘tuanpunyablogyangdikomen’ tidak tertanya-tanya siapakah mamat yang menamakan dirinya critical thinker @ chi am @ laki cikgu kimia itu. Hensem kah beliau? sama-sama kita bayangkan *muntah

Lalu beliau menyambung jua lah pengusahaan blog secara kecil-kecilan. Menyambung kerja memblog di akaun frenster beliau yang telah bersawang.

(dua perenggan ni kopipes dari tag yang pernah gua buat dulu)

Tapi sejak akhir-akhir ni gua perasan blog ni dah jadi tempat gua luah perasaan, kongsi soalan-soalan yang gua terpiker, kongsi jawapan jugak kadang-kadang, tempat gua mengadu domba, tempat gua menangis syahdu dikeheningan malam. Oke gua dah merepek.

Tapi buat orang-orang yang keje macam gua ni. ‘Kami’ memang perlukan sedikit ruang atau ‘space’ untuk diri sendiri. Itu alasan member gua untuk die menten menjadi perokok. Kerana sambil merokok boleh berfikir sendiri, jauh dari gangguan, hanya dalam dunia sendiri.

Alternatif gua untuk release kepalehotak gua adalah dengan memblog. Gila cool gua ni siap ade blog bagai hahaha..

Ni pulak Award dari En Naman seorang pembimbing anak bangsa yang juga seorang yang serba boleh pada hemat gua. Dari apa yang gua kenal melalui blog beliau itulah. Terima kasih tuan hamba. Ecewah!


6 comments:

Anonymous said...

ehehe, thanx bro for jawab TAG me yg ittewww.. cool

CIKGU NAMAN said...

ape yg bolehnya tu???hoho

ihsan_huhu said...

hahaha.. mmg hensem gle

laki cikgu kimia said...

en me, tak apa2..

naman, tepuk dahi tanya aci..

esan, kamu cekap. hahaha

Maryam said...

"Alternatif gua untuk release kepalehotak gua adalah dengan memblog."

best yang nih.. :D

laki cikgu kimia said...

heh.. same tak cara kita? agak2?