Saturday, June 13, 2009

Apa selepas ini?

Dua minggu kebelakangan ini merupakan masa gembira lampau buat aku. Biasalah. Tiada masa gembira yang kekal setiap saat. Yang penting masa yang kita mahu gembira kita gembira, kita gembira. Syukur. Masa sedih harap diminimumkan.

Dua hari lepas merupakan hari sibuk pula. Iya lah. Kerana terlalu difokuskan pada satu poin maka poin yang lain akan terbias dari titik fokus. Walau poin masih ada di skrin pandangan tapi ia bukan di titik fokus. Perkara ini perlu tindakan susulan.

Kerja-kerja telah di submit kepada bos-bos besar untuk disemak. Semoga kertas persembahan dapat dinaiktaraf ke tahap jurnal.

*

Ronaldo botak dan gemuk (tebal?) masih boleh perform dalam dunianya.

-PIC REMOVED-

Ronaldo 'tebal' (perasan) membayangkan kehidupan di masa mendatang sambil mencapture gambar sendiri menggunakan webcam murahan.

Performance sabtu lepas memberikan aku perasaan seakan beliau. Ibarat membawa bebanan besar berlari di padang. Apa pun Korea United telah berjaya kami tewaskan enam gol berbalas satu. Dan Sang Gemuk antara penjaringnya.

*

Ahad adalah hari rehat. Rehat dari kerja tangan dan kerja kaki. Otak mungkin tidak. Otak asyik fikir model matematik untuk jurnal nombor dua kalau diperkenankan tuhan. Otak juga fikir pasal visa isteri. Duit untuk visa, insuran kesihatan, kos penerbangan, penginapan, kenderaan dan semua sekali keperluan perlindungan serta keterusan hidup di persekitaran asing.

Semoga tuhan sayang kami, keluarga kami dan guru-guru kami. Permudahkan urusan kami Ya Tuhan..

10 comments:

Inah said...

gambate chi am :)

neldras said...

aku ingat sapa la laki cikgu kimia niii.... hang rupanya NAMA... bini ang cikgu kimia ke?? suruh dia pindah mai sekolah aku la.. buleh aku tolon jaga... ang tu dah la dok jauhh.....

neldras said...

kenapa aku takdak dlm senarai bloggers hang??????????!!!! ni yg aku bengkek ni....

Maryam said...

"baik lagi negeri sendiri" peace!

*takde idea nak menyakat da~*

piNky LuCiA said...

hmm.. pk laa pelan2.. jgn stress3.. :)

laki cikgu kimia said...

inah, tq. kamu pon.

buje, ko amik spm skali lg ker? *wink

maryam, stuju 100%!

pinky, tq kawan..

Nurul Nadiah said...

am.

dah open balik

ari tu mood swing.

blog pun swing gak

heh.

kamu?

swing tak sekarang?

=p

laki cikgu kimia said...

swing form the tangles of my heart.. isk..

SyAhiRah LaLAla said...

swing from the tangles of my heart is crushed by a former love (oh tutup mata pun masih blh taip lagu fevret all the time ni. hehe. saje nk menyampuk perbualan di atas :"> ]
semoga segala urusan kamu Tuhan permudahkan ye chi am,,amin... :)

laki cikgu kimia said...

the all american rejects nampak? ;)