Thursday, October 16, 2008

Inspirasi..

Hari itu..semangat agak lampau.. idea terlepas level.. kamu tahu rahsianya?
Aku kongsi.. cara ini berhasil.. pada aku.. sekurang-kurangnya..

Ini baru.. dua tiga hari lepas baru sedar.. otak ini perlu kita manjakan.. bukan tanpa memikirkan apa-apa.. tapi perlu kita fikirkan perkara-perkara asyik..

Perkara asyik ini.. ada banyak.. jangan asyik dengan yang berat-berat! Ringan-ringan sudah.. aku? Aku baru sedar.. aku suka suara baby! Tawa atau tangis tidak apa.. janji suara comel itu.. pagi itu.. dalam train.. baby ini asyik senyum-senyum pada aku.. aku layan.. main-main.. gelak tawa.. sumber itu inspirasi aku hari itu.. hari paling produktif! Pukul lima rasa tidak mahu pulang.. Office pun sudah mahu dikunci.. betul aku ada kunci, tapi tidak gila pula aku keseorangan di sini.. rumah pula jauh.. balik!

Jadi itu teori baru hanya applicable pada aku setakat ini.. kalau malas-malas.. runsing-runsing.. tiada idea.. hanya perlu manjakan otak.. bayangkan baby ketawa.. kamu orang perlu cari cara kamu sendiri..

*

Tiba-tiba aku fikir.. kalau memang ada satu kotak cermin (yang memantulkan cahaya dan tidak menyerap haba) dengan pintu yang berkebolehan menutup pintunya dengan laju mengatasi kelajuan cahaya.. pasti cahaya boleh disimpan di dalamnya.. emm.. apa kata kamu?

14 comments:

Rembo said...

pergh!

siri motivasi bersama doktor.

jangan marah brader!! haahah

l.i.f.e said...

haihhh...banyak sangat berteori kamu ini. nanti semuanya statik mengikut teori pulak.
suara baby mmg soothing. eh, tapi bau baby lagi best tau. pegi lah try bau. hehe

laki cikgu kimia said...

rambo, gua mane reti marah2 ni bro..
kene kentut lain cerita..

life, setuju.. tapi kalau bukan baby sendiri kang mak die tempeleng laju2 plak..

Mazlee Mazalan said...

yo buddy, seems like u invented a new brain theory... hehe... but for my opinion u can do something else rather than that...

u really want to know?

apa lagi kalau bukan kawin... haha

laki cikgu kimia said...

mazlee, aku memang mahu!

Ain Mardhiah said...

slam kenal..wah, baguslah sudah tahu sumber inspirasi hari.. kalau jadi down blehla cpat2 cr baby.. ^^, tapi yg inovasi kotak cahaya tu untuk apa ya?

Anonymous said...

huhu. baby? hurm..baby mmg comel. --> ada kaitan ke?

yg part paragraph last tu tak paham la...huhu

laki cikgu kimia said...

ainularina, benarnya memang tiada kaitan.. tiba2 terfikir.. lalu tulis.. salam kenal juga..

aimi, owh betul comel.. last part itu? mungkin hala tuju kita tidak sama.. abaikan.. *grin

Sarah Mohd Shukor said...

ha. apa lg encik. carilah isteri dgn kadar yg segera. segak sudah dgn baju melayu bersongkok hitamnya tu. pasti ada yg sudi. teori kotak cermin yg awk maksudkan tu mcm ni ke:

ada 1 kotak cermin, dan dipancarkan 1 sumber cahaya yg dtg sekali saja. tp disebabkan kewujudan cermin dalam kotak tu, cahaya yg ada tu tak akan habis2 sbb sentiasa dipantul dan dipantulkan lagi berulang kali. dan ini yg awk maksudkan sbg 'kita simpan cahaya' ye? apa yg sy contohkan ni sebenarnya ats kuasa minda teringatkan 1 cerita cina zaman tingkatan 2 dulu. dia masuk dlm rumah cermin yg menyimpan cahaya. amacam? sy rasa awk dah capai tahap minda mereka yg berkuasa tinggi dlm memikirkan teori2 cahaya. hehe~

ups. panjang sudah. maaf encik :|

laki cikgu kimia said...

sarahsyukor, kamu orang pertama menangkap maksud lalu komen disini.. saya sedang berkeinginan menyimpan (store)sejenis tenaga.. lalu apa saja tenaga cuba saya fikirkan.. kadang-kadang terlebih skop sudah.. :|

Ain Mardhiah said...

oo. begitu.. hebatnyer.. ala-ala fengshui la nih? baru paham.. okeh, ada teori lain lagi? kasila bila-bila yer.. nak tau gak teori-teori terbaru pemikir yang kritis... mana lah tau boleh angkut pinjam sama.. ^_^

Sarah Mohd Shukor said...

hehhe. org pertama biasanya dpt hadiah. bak 1 =)

Nurul Nadiah said...

Saya pun nak baby gak! waaaaaaaa. Suka baby! Tapi lambat lagi turn saye pun. Ok. Sabaq. Sabaq =)

laki cikgu kimia said...

ainularina, yok fikirkan bersama!

sarahshukor, senyuman pon hadiah kan?

nadiayuna, haip.. ikut turn oke! baris2! heheh