Friday, June 18, 2010

Di pinggir buku lali Messi..

Bola sepak piala dunia mengingatkan gua pada zaman muda dan zaman muda+1.

Tengok Argentina berpesta-pesta buat gua rasa ingin menegatif-satukan zaman gua sekarang ini supaya gua dapat kembali muda.

Sekalis pandang gua tengok gaya larian Messi tu ada jugak iras-iras gua. Tapi sikit la. Sikit sangat. Boleh la. Sikit... Oke lah. Gua perasan.

Tevez mungkin? Tak juga. Gua tidak serajin beliau.

Ah yang hampir pasti adalah Diego Maradona. Bukan yang dulu yang legend tu. Bukan. Yang sekarang.

Agak-agak kalau rambut gua panjang dan kerinting, tambah jambang pulak serumpun dua, pasti ada yang mintak sain. Dekat dada.



Inibetul-betulkejadian: Pernah dekat Bazaar Ramadhan Batu Pahat beberapa tahun yang lampau, sepasang pemuda terteleng melihat gua sambil menyebut, “Wuih, Michael Owen!” :P

4 comments:

ihsan_huhu said...

mamat kat batu pahat tuh pon mcm ade tulis kat blog die

'pernah skali dlu ade mamat pusing kepale bangge ble aku jerit name micheal owen'

pasal sain kat dada tuh jaga2 ade wanita mengandung yg boleh meletop anytime hahaha

CIKGU NAMAN said...

dulu masa main bola petang-petang geng2 suka panggil Febregas..


tak suka betul



hoho

Rembo said...

eh, lu dah mula tuko team ke?
tak nak Jerman dah?

keh keh keh

Pekerja Kontrak said...

gogogo!!!

argentina...

bro apa barang m. owen....