Saturday, October 18, 2008

Sepohon kayu..

Perlawanan bolasepak persahabatan sabtu itu.. kami menang ke atas Korea 4-3 dan Philipines 2-1. Minggu lepas lawan Brazil seri 3-3.. Tahniah untuk team kita!

Aku tetap datang menonton perlawanan.. berjeans tanda masih belum mampu bermain semula.. rasa sangat ingin berlari-lari bebas.. Boot baru itu sudah bersih semula.. Stoking semua dalam drawer.. rapi.. sampai tadi timang-timang sayang bola itu.. kaki ini sakit semula.. sedarlah kamu sudah tua.. cacat pula! Seloroh kasar kawan-kawan.. aku tersenyum sahaja *jangan tanya dari mana selipar yang dibaling pada kamu itu..

Ramai tenaga muda dalam team ini sekarang.. jadi kuda tua sudah boleh rehat-rehat.. tapi betul team ini memang hebat.. meskipun tanpa AbangPostgrad@Master itu..

Selama ini aku memang suka exaggerate bikin sedap cerita.. Setahu aku.. aku tidak tipu.. tapi kalau memang ada yang terasa dengan post-post sebelum ini.. aku mohon ampun.. terasa juga ingin jadi baik seperti KS dan Arina.. itu sahaja, Assalamualaikum kawan-kawan semua..

***

Kawan-kawan memang dari dulu kalau aku cerita mahu jadi baik mereka kata: boleh blah! Tambahan pula bila aku kata aku ini ibarat kain putih..

Sepohon kayu daun nya rimbun..

15 comments:

Ain Mardhiah said...

awak tak tak baik ke kurang baik? kalau setakat kurang, boleh topup lagi..buat je even kena gelak guling-guling.. buat secara gradually lagi baik.. saya pun tak baik sangat lagi.. Iman still yazid wa yankus.. KS tu lain ceritalah, saya pun tabik juga. ok, selamat jadi baik!

Sarah Mohd Shukor said...

Critical Thinker, bila awk ckp mcm ni, sy jd rasa tak puas hati. siapa kata sy baik sedangkan hakikat sy masih belum betul-betul baik. sy pun nak jd mcm awk. sbb awk ada hajat utk membaikkan diri. sy pun nak jgk. sy takkan jd kwn yg kata boleh blah sbb sy nak jd kwn yg kata jom!

p/s: di sini 4.25 am wkt sy terjaga dr tido td n terus sy buka blog ni sbb sy mimpi ada entri tntg sesuatu di sini. sah. diseru rupanya.

NA, jom!

laki cikgu kimia said...

ainul, kena gelak guling-guling? tidak apa, ini ada *angkat selipar tinggi2

aduulaa.. yazid wa yankus tu apa pula..perlu buka buku pat thanawi semula ini..

laki cikgu kimia said...

sarahshukor, minta sori buat puan rasa tidak puas hati di pagi hari.. seru-seru dalam mimpi pun kamu dapat? hebatnya! eh jomlah jom jihad..

p/s: NA itu dengar macam kamu panggil adik saya pula

Ain Mardhiah said...

hehe..
yazid wa yankus maknanya menaik dan menurun.. takpe2, lepas ni saya buat subtitle utk perkataan arab. ^_^ NA tu nama betul kamu ke? Baru terperasan blog ni datang dr Australia.. Criticalthinker amik kos apa ya di sana?

Apa makna jom ks tu? pada saya pun ada.. Jom jihadkah? Aish, lambatnya saya nak pick up makna dari dua-dua orang nih.. Satu perkataan sudah cukup mendalam.. Such a criticalthinker la both of you..T_T

laki cikgu kimia said...

ainul, saya ini bidang engineering.. err.. mechanical lebih tepat.. belajar ini dari dulu masih belum pandai2..

Jom jihad lah tu kalau tidak salah fahaman saya..

jadi itu makna yazid wa yankus.. kawan saya nama yazid memang ada.. yankus belum jumpa *wink

application: i v been trying so hard to make yankus of my body weight for long..

boleh macam itu ainul? thheeheee..

Ain Mardhiah said...

(^_^)Y yup! tepat sekali.. eh, saya lupa something.. secara skemanya, yazid wa yankus itu maknanya bertambah dan berkurang... tapi sama sajalah kan dengan naik dan turun.. so,betullah application ayat kamu tu.. tapi itu sudah kira ayat apa ya? rojak arlish(arab-english) ke? :P

Sarah Mohd Shukor said...

Jom yg sy mksdkan ialah jom jadi baik. lawan kpd kwn2 awk yg kata boleh blah tu. erm. utk doakan org, kita kena sebut nama. jd sy sebut la NA tu. jgn nafi. sy dh tau. sy mmg pelik. mimpi tu kalau mcm tak logik pun sy tetap akn jenguk jgk ke sini sbb nak pastikan iye ke idak ni.

heh. sy masih cik. cik adik manis. ngeehee~ :p puan belum duduk dlm senarai lg.

NA, jom!

laki cikgu kimia said...

jom KS jom Ainul! Jom semua orang!

l.i.f.e said...

haihhhh...dekat komen pun masih berteori lagi. such a thinker that is.
tapi kan, siapalah kita manusia utk menghakimi orang lain samada dia baik atau tidak.

laki cikgu kimia said...

life, betulbetulbetul *gaya upin ipin

baik tidak itu, suatu yang subjektif.. saya prefer soalan objektif, lebih kecil skop fikiran..

Ain Mardhiah said...

jom-jom!!!

ihsan_huhu said...

tiem vietkong la brader.. filipin mane plak daaa

Nurul Nadiah said...

biaq pi lah apa orang kata. dok pikiaq apa orang kata pun buat makin mengong je.

** tapi cik nadia ni selalunya dok pikiaq jugak. heh. dah lelama baru rasa rugi je pening2 pale pasai orang kata =)

laki cikgu kimia said...

ainularina, marilah bergerak majuuu *nyanyi lagu sekolah

ihsan, o ya ka? suda tukar ka? hahaha

nadiayuna, itu la pasaaallll..