Anda bosan? Yes? No? Maybe? So?..
Friday, December 12, 2008
Bila resah.. ingat saat indah.. (bajet anuar zain)
Tuesday, December 9, 2008
Rindu masa kerja!
Proposal itu hari sudah dipulangkan.. sedikit pembetulan diperlukan. Sudah siap pon. Petang ini mahu submit sekali lagi.
Buka simulation software ini.. hilang punca lagi.. hold dulu... Tengok gambar muda lama-lama.. sedih.. gembira.. sepuluh ringgit tiga barang campur-campur.
Ini pula beberapa coverall..
1) 4th engineer white coverall dari kapal St Khadriah 1 (tukar-tukar coverall dengan engineer kapal mase servis Port dan Starboard Boiler somewhere Pulau Batu Putih),
2) Nomex coverall mase projek Gebeng & Optimal.
3) Temasik Uniform untuk masuk plant.
4) Coverall dari kapal MMM Jackson, Klang Port.
5) Coverall biase untuk kerja-kerja hands-on.
*
Hemm.. betul aku rindu kerja aku..
Monday, December 8, 2008
Luahkan saja..
Beliau sebenarnya lebih cenderung untuk menolak pintu tersebut berbanding menariknya. Rasa kantoi menolak pintu yang tertera perkataan ‘Pull’ biasanya menyakitkan hati. Luah beliau.
Hairan kenapa mesti ada design sebegini. Bukankah memang ada pintu that can swing for both side? Ada. Aku pernah jumpa.
Aku menyeru seluruh designer di luar sana menghasilkan rekaan baru dengan kos lebih murah. Sekian.
p/s: luahkan rasa tidak puas hati anda, jangan simpan.
Saturday, December 6, 2008
Masalah dan kejayaan..
Sabtu pergi crabbing jam 3 pagi.
Jerung pon dilepas semula ke laut. Petang, cherry picking. Malam, makan hasil tangkapan beramai-ramai di rumah rakan, lalu pulang ke rumah.
Ahad, pagi-pagi sendirian pergi ke Port Adelaide. Beli handle chopper. Tunggu kawan bangun tak bangun-bangun sampai lepas zohor. Letih berjalan semalam agaknya. Balik rumah pasang handle. Mix 2t dengan petrol 1:16. Detect masalah 1: petrol tank leaking. Takpe abaikan sekejap. *mesti dah terover ketatkan hari tu
Check carby needle. Cantek. Setting gear. Fit throttle. Brakes. Oil filter. Fit wiring. Emergency stop switch and etc.
Ride bicycle ini slow-slow kayuh. Kasi chain semua ngam. Pump carby. Choke. Ride laju-laju dan lepas clutch. Trrrrrrrrrrr.. its working. Ride puluh meter.. trrrrrr… brppp.. enjin mati. Try on lagi dah tak boleh. Confirmed! Head leaking. Balik bukak head. Nak remove burned gasket. Replace screw yang patah tuh. Masalah 2: screw boleh cari. Gasket aluminium ni mane nak cari?
Dah malas. Kemas garage. Masuk umah nak mandi sembahyang zohor tulis blog.
*mission:
1) to release my mind – completed
2) to run basikal berenjin – completed
3) to sembahyang – belum lagi! Oke, by for now.. salam.
Thursday, December 4, 2008
Hampir ke sana..
Berikut adalah rentetan peristiwa dalam menangani kegilaan aku masa ini. Minat benda ini dari tahun lepas lagi. Tapi Khamis lepas, mula sebut benda ini. Baca forum, review dan sebagainya apa sahaja berkenaan benda ini. Jumaat dapat email menyatakan barangan yang ditempah itu telah pun dipos dari
Rabu, cukup bersemangat datang office, mahu run simulation hari ini. Kena belajar teori berkenaan software untuk projek mendatang. 1720 petang sudah keluar graf macam-macam. Pening. Bagaimana mahu validate result ini, kalau bukan dengan eksperimen? Future research.
Handle bar belum ada. Mahu buat satu basikal Chopper 50CC! Pengisian di masa release..
Tak sabar beli handle Chopper dan buat sedikit modifikasi untuk ekzos.. *tunggu rajin bila-bila
Monday, December 1, 2008
Cakra Alam
Meriah
Tapi mood bergambar agak kurang. Biar rakan-rakan bergambar. Jadi cameraman tidak bertauliah sahaja pon oke.
*
Kemudian ternampak suatu ciptaan tuhan yang maha kaya. Tidak terbandingkan rekaan manusia di bawah sini. Cantik! Sungguh cantik! Subhanallah..

Bulan bintang senyum melihat kebahagian dunia *gambar dari CikguJawe
Dikhabarkan kejadian yang sama dikesan di



